Stowarzyszenie Travelling Inspiration (80 Rowerow.pl)

verified_user
Bociana 22
31-231 Kraków, Polska
Poproś o informacje

Stowarzyszenie Travelling Inspiration (80 Rowerow.pl) Informacje o firmie

Ogólne informacje

Strona poświęcona miłośnikom dwóch kółek i pozytywnie zakręconym ludziom. Wspieramy wszelkie rowerowe inicjatywy i organizujemy rowerowe wyprawy w różne miejsca świata. Zapraszamy

Wyprawy organizowane są przez:
Stowarzyszenie Travelling Inspiration
ul. Zielona 22B/30 32-500 Chrzanów
KRS 0000386678

w ramach propagowania zdrowego, aktywnego i trzeźwego stylu życia, jak również promowania turystyki i krajoznawstwa. Jest to odpłatna działalność pożytku publicznego.

NIE WIDZĄC PRZESZKÓD, JEŻDŻĘ NA ROWERZE

Mamy na celu rehabilitację społeczną, kulturową oraz aktywizację ruchową osób z głuchoślepotą. Osoby głuchoniewidome charakteryzują się jednoczesnym zaburzeniem funkcjonowania zmysłu wzroku i słuchu, w takim stopniu, że uniemożliwia to lub utrudnia komunikację, samodzielne poruszanie się oraz zdobywanie informacji. W przypadku ludzi z tą dysfunkcją efektem jest ograniczony dostęp do bogatej oferty rekreacji sportowo-turystycznej występującej na runku. Osoby głuchoniewidome, aby móc funkcjonować w społeczeństwie w pełni swych pragnień potrzebują pomocy osób wspierających. W odpowiedzi na chęć realizacji marzeń z cichych podszeptów myśli, przełamując wszelkie bariery i stereotypy postanowiliśmy przejść do działań i tak właśnie powstał nasz projekt, do udziału w którym ZAPRASZAMY mieszkańców całej Polski. Uczestnikiem poszczególnych etapów wyprawy rowerowej może zostać każdy. Poszczególne części to udział w naszych dwóch pozostałych projektach: 80 rowerów dookoła Polski i 80 rowerów doookoła Europy, o których poniżej. Zakończeniem tego projektu jest rowerowa wyprawa do Ameryki Południowej. Na odległym kontynencie i tym razem środkiem transportu będą tandemy. Wśród uczestników ekspedycji będą 4 osoby GN mieszkające w różnych częściach polski, 4 wspierających tłumaczy przewodników oraz 2 logistyków strategicznych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i organizacje podróży. Czas trwania III etapu będzie liczył 14 dni.

80 ROWERÓW DOOKOŁA POLSKI

Pomyśleliśmy, że chcemy zwiedzać Europę na rowerze, a tymczasem jeszcze nie zwiedziliśmy Polski. Postanowiliśmy to zmienić i tak w okresie kwiecień – październik 2013 zapraszamy do udziału w projekcie: 80 Rowerów Dookoła Polski, podczas którego w 12 etapów chcemy na rowerach objechać cała Polskę dookoła.. Będziemy startować z Krakowa, Rzeszowa, Lublina, Warszawy, Białegostoku, Olsztyna, Władysławowa, Międzyzdrojów, Gorzowa Wielkopolskiego, Legnicy i Częstochowy. Etapy odbywają się w systemie dwu lub czterodniowym, dzienne dystanse to ok. 100 km. Pierwszy etap odbędzie się 20-21 kwietnia 2013 roku i wystartujemy z Krakowa. W projekcie biorą udział również osoby głuchoniewidome na tandemach z opiekunem, których udział w 80RDP i 80RDE jest elementem przygotowania się do rowerowego zdobycia Ameryki Południowej, czyli realizacji projektu „Nie widząc przeszkód, jeżdżę na rowerze”. Dzięki udziałowi w projekcie każdy z nas, oprócz poznania Polski na rowerze, zapozna się z podstawami języka migowego i alfabetem Lorma (pisanie na dłoni). Będziemy mogli zobaczyć i doświadczyć, że osoby głuchoniewidome funkcjonują jak każdy z nas. Potrzebują jednak naszej pomocy, aby mogli realizować swoje cele i pragnienia. Wspólnie spełnimy marzenia i przełamiemy stereotypy. Druga połowa projektu realizowana jest w roku 2014. Pokonamy odcinki z Władysławowa przez Międzyzdrojów i potem aż do Krakowa.

80 ROWERÓW DOOKOŁA EUROPY

Projekt ma jeden cel – na przestrzeni kilku lat zdobyć całą Europę na rowerze, dotarcie na dwóch kółkach do każdej stolicy w Europie to jedno z założeń. Drugie założenie to dotarcie z rowerem w najciekawsze zakamarki naszego kontynentu. W roku 2012 wystartowaliśmy z pomysłem, jednak cel chcieliśmy osiągnąć w jeden sezon, to za krótko. Dlatego kontynuujemy ideę i w latach następnych organizujemy wyprawy rowerowe w kolejne, nowe miejsca. Rok 2013 to wyprawy rowerowe w takie miejsca jak: Warszawa, Wilno, Ryga, Tallin, Helsinki, Korsyka, Dookoła Tatr. Również nasz cel to takie cudowne miejsce jak wyprawa rowerowa z Lizbony do Santiago de Compostela. W roku 2014 dodajemy do tego wyprawę z Krakowa w kierunku Wiednia, Bratysławy i Budapesztu.

NASZE WYPRAWY

Wyprawy Rowerowe to pasja podróżowania, którą zarażamy. Dołącz do nas!

Organizowane przez nas wyprawy rowerowe to coś więcej niż zwykła rowerowa wycieczka z plecakiem, czy sakwami. To nasza filozofia podróżowania, chęć pokazania innych kultur, nowych kulinarnych przysmaków, znanych zabytków, jak również poznanie życia zwykłych ludzi w małych miasteczkach mijanych na drodze naszych podróży.

W 80 Rowerów Dookoła Europy

Edycja II Warszawa – Wilno – Ryga – Tallin – Helsinki

W roku 2014 powtórzymy trasę z II edycji projektu. Wyprawa rowerowa do nadbałtyckich stolic to coś dla miłośników terenów płaskich i pagórkowatych. To idealne rozwiązanie na spędzenie wolnego, urlopu w bliskim kontakcie z naturą, przyrodą, przeżycie przygody wakacji, poznanie nowych, niesamowitych ludzi. Jest to również okazja na nowe znajomości z ludźmi, których pasją jest rower. Każdy może przyłączyć się do projektu „W 80 Rowerów Dookoła Europy” i wziąć udział w zdobywaniu każdej stolicy w Europie na rowerze. Jest to klasyka turystyki rowerowej. Biwakujemy po drodze, śpimy w namiotach, (hostele tylko w stolicach). Wozimy w sakwach wszystkie rzeczy, dla stworzenia poczucia bezpieczeństwa osobom, które będą brały udział w takim wyjeździe po raz pierwszy, podczas wyprawy rowerowej asystuje nam samochód. Trasa jest łatwa, płaska i po asfalcie – idealna, aby rozpocząć przygodę z podróżowaniem na dwóch kółkach, wymaga jednak przygotowania kondycyjnego. Z grupą jedzie osoba pełniąca opiekę nad wszystkimi i wszystkim. Przygody podczas wycieczki rowerowej w te rejony to m.in. nocleg na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego, noclegi nad jeziorami, Morzem Bałtyckim, to również zwiedzenie stolic: Wilno, Ryga, Tallin i Helsinki. Wyprawa ta to również przygoda przeprawy promowej z Tallina do Helsinek i z powrotem. Zobacz pełny opis wyjazdu

Edycja III Kraków – Wiedeń – Bratysława – Budapeszt

Trasa wyprawy rowerowej biegnie szlakiem GreenWays Kraków-Morawy-Wiedeń i dalej Donauradweg oraz EuroVelo 6 Wiedeń – Bratysława – Budapeszt. GreenWays jest szlakiem dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego tworzony w oparciu o sieć tras rowerowych, pieszych, wodnych, konnych oraz edukacyjnych ścieżek tematycznych. Jego oś główną stanowi 780-kilometrowa trasa rowerowa, która łączy zabytkowe miasta i miasteczka, a także cenne przyrodniczo, krajobrazowo i kulturowo tereny wiejskie w samym sercu Europy Środkowej. Trasa zaczyna się w Krakowie na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej i biegnie przez Dolinę Oświęcimską, Ziemię Pszczyńską, i Śląsk Cieszyński. Szlak prowadzi przez Beskidy na pograniczu polsko-czeskim, a następnie przez Morawy Południowe, gdzie pośród winnic dociera do Dolnej Austrii i Wiednia. W ramach inicjatywy greenway mieszkańcy terenów wzdłuż szlaku zachęcani są do sadzenia lokalnych odmian drzew owocowych, aby zielony szlak Kraków-Morawy-Wiedeń stał się w przyszłości najdłuższą aleją drzew owocowych w Europie. Zobacz pełny opis wyjazdu.

Wyprawa I Lizbona – Santiago de Compostela (Camino Portugues)

To nasza oferta wyprawy rowerowej na szlak do Santiago de Compostela. Tym razem podczas podróży zwiedzimy dwa kraje Portugalię i Galicję w Hiszpanii. Jest to jeden z najmniej popularnych szlaków do Santiago. Jednak dzięki temu można poczuć dawną gościnność Portugalczyków, którzy jeszcze nie są dotknięci turystyką masową, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. W czasach współczesnych szlak pokonać można na trzy sposoby: pieszo, rowerem i konno. My zdecydowanie preferujemy rowerem. Każdy posiada swój tzw. „Credencial” – paszport, w którym kolekcjonuje się pieczątki z poszczególnych schronisk. Wszystko to, aby po dotarciu do Santiago otrzymać Compostelkę – dyplom pokonania szlaku. Trasa jest wymagająca, dla rowerów typu MTB, czasami konieczne może być prowadzenie rowerów. Ta opcja jest bogatsza o noclegi u tzw. „Bombejros” – czyli w remizach strażackich lub w salkach parafialnych, z którymi to miejscami związane są najlepsze wspomnienia. Zobacz pełny opis wyjazdu.

Wyprawa II Dookoła Korsyki

W 2013 roku po raz pierwszy zorganizowaliśmy wyprawę rowerową na Korsykę. Urokliwa wyspa, która nie przestaje zaskakiwać i czarować odwiedzających. To właśnie tutaj urodził się odważny Bonaparte. A swoje ostatnie dni spędził na Elbie – wyspie mijanej promem podczas rejsu. Mocne podjazdy i solidne zjazdy rekompensujące wysiłek to jest coś co każdemu uczestnikowi zapada w pamięć. Widok morza ze szczytów pagórków i bujna zieleń otaczająca nas w okresie wiosennym – tym przywitała nas Korsyka. Siedmiodniowy pobyt na Korsyce to wspaniały czas z radosnymi ludźmi, których pasją są rowerowe podróże. To 5 aktywnych rowerowych dni. 5 pętli po ok. 50 km. Jest czas na korsykańskie wino, skosztowanie górskich serów i podziwianie zatok Morza Śródziemnego. Jest to czas zasmakowania i poznania jednej z najpiękniejszych wysp basenu M. Śródziemnego. Zobacz pełny opis wyjazdu

Wyprawa III Dookoła Tatr

Okrążenie Tatr to nie lada gratka. To 210 km pokonane w 3 dni. Mogłoby się wydawać, że to nic szczególnego. Jednak suma przewyższeń wyprawy rowerowej to bagatela 2300 m. To tak jakby wyjechać z poziomu Bałtyku na Świnicę. Warto podjąć wyzwanie, aby pokochać Tatry coraz bardziej z każdym przemierzonym kilometrem. Podczas tej rowerowej wyprawy poznamy cztery krainy geograficzne: Podhale, Orawę, Spisz i Liptów. Większa część trasy przebiega przez Słowację. Proponujemy Państwu podczas wyprawy skorzystanie również z basenów termalnych, z których słyną te rejony. Zobacz pełny opis wyjazdu.

80 Rowerów Dookoła Polski

Władysławowo – Darłowo – Międzyzdroje – Gorzów Wielkopolski – Legnica - Częstochowa – Kraków

Pomyśleliśmy, że chcemy zwiedzać Europę na rowerze, a tymczasem jeszcze nie zwiedziliśmy Polski. Postanowiliśmy to zmienić i tak 2013 roku pokonaliśmy w VI etapach ponad 1300 km i z Krakowa przez Tarnów, Rzeszów, Sandomierz, Lublin, Nałęczów, Warszawę, Białystok, Pisz, Olsztyn, Elbląg i Trójmiasto, dotarliśmy do Władysławowa, gdzie zakończyliśmy w roku 2013 rajd dookoła Polski. Celem tej wyprawy rowerowej jest objechanie całej Polski w koło. W roku 2014 kontynuujemy rajd i będziemy w takich miejscowościach jak: Władysławowo, Międzyzdroje, Gorzów Wielkopolski, Legnica i Częstochowa. Etapy odbywają się w systemie dwu lub czterodniowym, dzienne dystanse to ok. 100 km. W projekcie biorą udział również osoby głuchoniewidome na tandemach z opiekunem, których udział w 80RDP i 80RDE jest elementem przygotowania się do rowerowego zdobycia Ameryki Południowej, czyli realizacji projektu „Nie widząc przeszkód, jeżdżę na rowerze”. Dzięki udziałowi w projekcie każdy z nas, oprócz poznania Polski na rowerze, zapozna się z podstawami języka migowego i alfabetem Lorma (pisanie na dłoni). Będziemy mogli zobaczyć i doświadczyć, że osoby głuchoniewidome funkcjonują jak każdy z nas. Potrzebują jednak naszej pomocy, aby mogli realizować swoje cele i pragnienia. Wspólnie spełnimy marzenia i przełamiemy stereotypy. Zobacz pełny opis wyjazdu

Bociana 22 Kraków

Konta społecznościowe

Stowarzyszenie Travelling Inspiration (80 Rowerow.pl) Opinie i oceny

Jak oceniasz tę firmę?

Czy jesteś właścicielem tej firmy? Jeśli tak, nie trać okazji na aktualizację profilu firmy, dodawanie produktów, ofert i wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

Podobna strona dla Twojej firmy? Upewnij się, że każdy może znaleźć Ciebie i Twoją ofertę. Stwórz dedykowaną stronę firmową w platformie Yellow Pages - to prostsze niż myślisz!