Wróć do magazynu
Internet – narzędzie do pracy, nauki czy rozrywki, nieskończone źródło informacji, medium kształtujące nasze opinie. Moc wirtualnej sieci jest praktycznie nieograniczona, a dla firm stanowi możliwość promowania usług czy budowania pozytywnego wizerunku. Nie bez powodu pozycjonowanie jest tak kluczowym narzędziem we współczesnym biznesie, bez którego większość organizacji nie wyobraża sobie skutecznych działań marketingowych.

Od lat wyszukiwarka Google jest absolutnym liderem, jeśli chodzi o ilość korzystających z niej polskich użytkowników. To blisko 98% osób, które praktycznie codziennie wpisują w przeglądarkę różne zapytania – także te o usługi, produkty czy ofertę firm. Jak pokazuje jednak doświadczenie, Internauci liczą na szybkie wyszukanie niezbędnych informacji i nie mają cierpliwości do przeglądania kolejnych podstron z rezultatami. Ich uwaga skupiona jest głównie na pierwszych 10 wynikach, a nawet jeśli interesujące ich treści umieszczone są dalej, zwykle są pomijane. Dodatkowo – firmy, które pojawiają się jako pierwsze w wyszukiwarce, są traktowane z góry jako bardziej wiarygodne oraz godniejsze zaufania. Ten mechanizm wyjaśnia więc dlaczego tak ważne, z biznesowego punktu widzenia, jest uplasowanie się w czołówce takiej potęgi jak Google.

Potęga pozycjonowania

Tradycyjne formy reklamy powoli odchodzą w zapomnienie, a wypierane są przez innowacyjne rozwiązania - zwłaszcza działania marketingu internetowego. Prym wśród nich wiedzie pozycjonowanie, polegające na zastosowaniu takich narzędzi oraz operowaniu słowami kluczowymi, które poprawiają widoczność firmy w wynikach wyszukiwania witryny Google. Działania wymagają jednak ciągłości - efekty pozycjonowania widać zwykle po kilku tygodniach czy nawet miesiącach, a konkurencja również nie ustaje w wysiłkach, by znaleźć się w TOP10 czołówki wyszukiwarki. Zdobycie i utrzymanie wysokiej pozycji to więc ciągła walka. Koszty pozycjonowania określić można dopiero po przeanalizowaniu sytuacji każdej firmy. Uzależnione są one od m.in. konkurencyjności branży, wyboru najefektywniejszego pakietu fraz kluczowych, analizy kondycji strony, zaplanowania ilości oraz jakości prac koniecznych do osiągnięcia wymiernych korzyści. Nie warto jednak korzystać z ofert firm proponujących szybkie i tanie pozycjonowanie, bo takie niefachowe działania mogą w skrajnych przypadkach skutkować usunięciem domeny z wyników przeglądarki, czyli tzw. „banem”. Agencja Premium Digital od lat opracowuje efektywne i autorskie strategie pozycjonowania dla Klientów z różnych branż. Doświadczeni specjaliści SEO dbają nie tylko o to, aby strony klientów pojawiły się na topowych pozycjach w wyszukiwarkach, ale jednocześnie by się na nich stale utrzymywały. To gwarancja wymiernych celów biznesowych w tym m.in. zwiększenia ruchu na stronie www, pozyskania nowych Klientów, zbudowania silnej i wyróżniającej się marki, wzrostu zysków przedsiębiorstwa. Dzięki Premium Digital każda firma zyska nowoczesny, przyjazny wizerunek oraz pozostawi konkurencję daleko w tyle.

Skuteczny plan działania

Sekret pozycjonowania polega na wdrożeniu złożonego, wieloetapowego modelu działań. Muszą być przeprowadzane z dużym wyczuciem i znajomością najnowszych zasad obowiązujących w obszarze SEO. Podstawą jest przeprowadzenie dogłębnej analizy strony internetowej w postaci tzw. audytu SEO. Działanie to ma przynieść efekty w postaci m.in. poprawy jakości strony poprzez jej dostosowanie do wytycznych wyszukiwarki, zwiększenia ruchu organicznego w serwisie, uzyskania lepszych pozycji na wybrane słowa kluczowe, efektywniejszego dopasowania witryny do oczekiwań użytkowników czy późniejszego uzyskania rezultatów w procesie pozycjonowania. Premium Digital przechodzi następnie do wyboru słów kluczowych – mają one na celu sprowadzić z wyszukiwarki Google „wartościowy” ruch na serwis ( frazy dobierane są zgodnie ze specyfiką działalności firmy). Agencja oferuje również usługę SEO copywrithingu i tworzenia tekstów na potrzeby strony internetowej, by były one bardziej wartościowe dla wyszukiwarek. Po osiągnięciu satysfakcjonujących rezultatów, w dalszych ciągu należy monitorować proces utrzymania pozycji. Google jest bowiem narzędziem podlegających stałym zmianom, konkurencja także inwestuje w narzędzia pozycjonowania. Warto pamiętać, że w dobie urządzeń mobilnych, działania marketingu internetowego powinny obejmować również strategię pojawienia się firm na pierwszych miejscach w wyszukiwarce na telefonie czy tablecie.

Pozycjonowanie jest więc sumą takich elementów, które w ogólnym rozrachunku mają prowadzić do wygenerowania korzyści dla marki – wizerunkowych, w postaci zwiększenia ruchu i ilości potencjalnych Klientów oraz przełożenia tego na zyski firmy. To nowoczesne narzędzie marketingowe staje się więc prawdziwym „must have” każdego, dynamicznie rozwijającego się biznesu.

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".