Prawo własności intelektualnej i nowych mediów

verified_user
795 polubień
7 ulubione
Józefa 19
31-056 Kraków, Polska

Firmy podobne do Prawo własności intelektualnej i nowych mediów

Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi Kraków
Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi działa w Krakowie…
Platforma Obywatelska - Małopolska Kraków
ul. Karmelicka 32, Kraków
Oficjalny profil Biura Regionu Małopolskiego Platformy Obywatelskiej RP
Federacja Młodych Socjaldemokratów Kraków Kraków
Aleje Juliusza Słowackiego 48, Kraków
Organizacja Młodzieżowa Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Jesteśmy największą młod…
PSL dla Krakowa - Koło Śródmieście Kraków
ul. Batorego 2, Kraków
None

Prawo własności intelektualnej i nowych mediów Informacje o firmie

Ogólne informacje

Szczegółowe informacje na temat nowego kierunku studiów

Nazwa kierunku: „Prawo własności intelektualnej i nowych mediów”

Termin uruchomienia: rok akademicki 2014/2015

Tryb studiów: 3-letnie studia I stopnia (licencjackie) prowadzone w trybie stacjonarnym oraz niestacjonarnym, z możliwością kontynuowania nauki na studiach magisterskich m.in. na kierunku Administracja na Wydziale Prawa i Administracji UJ oraz wielu innych studiach uzupełniających.

Profil kształcenia: praktyczny

Program studiów: stacjonarne i niestacjonarne

Profil absolwenta oraz możliwości dalszego kształcenia:
W ramach pierwszego w Polsce kierunku studiów I stopnia o profilu praktycznym „Prawo własności intelektualnej i nowych mediów” studenci uzyskają:
1) podstawową wiedzę z wielu dziedzin prawa, w tym prawa cywilnego, gospodarczego, unijnego, międzynarodowego, a także zdobędą podstawy z ekonomii, marketingu i zarządzania,
2) specjalistyczną wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania własnością intelektualną w tym, interpretowania, stosowania, komercjalizacji i egzekwowania praw własności intelektualnej, transferu technologii,
3) specjalistyczną wiedzę i umiejętności z zakresu prawa mediów, marketingu i reklamy, w szczególności w kontekście funkcjonowania Internetu.

Dzięki praktycznemu profilowi kształcenia absolwent będzie potrafił:
właściwie identyfikować obszary działań biznesowych, które podlegają lub mogą podlegać regulacjom prawnym z zakresu prawa własności intelektualnej, prawa mediów,
stosować profesjonalne narzędzia dla zdobywania informacji (w szczególności bazy patentowe, bazy ofert innowacji),
formułować strategie zarządzania własnością intelektualną w przedsiębiorstwie (w szczególności w zakresie znaków towarowych, wynalazków), działalności badawczo-rozwojowej, marketingowo-reklamowej,
stosować właściwe przepisy i narzędzia prawne na każdym etapie procesu zarządzania zasobami intelektualnymi – od identyfikacji takich zasobów, poprzez zabezpieczenie ich ochrony, wybór narzędzi komercjalizacji oraz zintegrowania takich strategii ze strategią biznesową przedsiębiorstwa
stosować właściwe przepisy w zakresie legalnego korzystania ze środków masowego przekazu (mediów, Internetu) w działalności gospodarczej, marketingu i reklamie, w tym w szczególności w Internecie.

Program studiów umożliwi studentom wybór kilku ścieżek specjalizacyjnych:
1) w zakresie prawa autorskiego, mającego kluczowe znaczenie w działalności kulturalnej, artystycznej, marketingowej i reklamowej,
2) prawa własności przemysłowej, odgrywającego istotną rolę w działalności innowacyjnej oraz działalności przedsiębiorstw,
3) prawa nowych mediów, znajdującego praktyczne zastosowanie w wielu dziedzinach działalności biznesowej, kulturalnej, promocyjnej i reklamowej;
4) prawa ochrony konkurencji i konsumentów, którego znajomość konieczna jest w prowadzeniu działalności gospodarczej, obrocie umownym z udziałem konsumentów (w tym transakcjach zawieranych z wykorzystaniem Internetu, urządzeń mobilnych).

W zdobyciu praktycznej wiedzy i umiejętności w ramach studiów pomoże studentom: uwzględnienie w programie studiów połowy wymiaru godzin o charakterze praktycznym (realizowanych głównie w ramach warsztatów), zajęcia prowadzone przez praktyków posiadających duże doświadczenie w dziedzinie prawa własności intelektualnej, mediów i reklamy, a także przewidziane praktyki studenckie w organach administracji, instytucjach otoczenia biznesu, przedsiębiorstwach stanowiących potencjalnych pracodawców dla przyszłych absolwentów.

Kształcenie na poziome studiów licencjackich w obszarze prawa, ekonomii i zarządzania pozwoli też absolwentowi w sposób szeroki i elastyczny kierować dalszą ścieżkę kariery, w szczególności poprzez kontynuowanie nauki w ramach studiów II stopnia w zakresie administracji, zarządzania oraz wielu innych.

Możliwości zatrudnienia:
Studia przygotowywać będą do następujących zawodów (zajmowania następujących stanowisk):
koordynator/konsultant ds. transferu technologii,
koordynator/konsultant ds. zarządzania własnością intelektualną,
specjalista w dziale marketingu i reklamy,
pracownik PR,
rzecznik prasowy,
producent medialny, wydawca prasowy,
menadżer kultury, brand menadżer, menadżera gwiazd showbiznesu,
organizator koncertów, widowisk multimedialnych i sportowych,
pracownik działów B+R, działów ds. innowacyjności,
urzędnik niższego stopnia administracji publicznej: państwowej i samorządowej, (szczególności instytucjach związanych ze stosowaniem prawa własności, intelektualnej i prawa mediów),
pracownik administracyjny kancelarii prawnych.

Potencjalne obszary zatrudnienia absolwenta to:
administracja państwowa i samorządowa (w szczególności: Urząd Patentowy RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, regionalne ośrodki informacji patentowej, urzędy miasta),
firmy konsultingowe,
przedsiębiorstwa internetowe,
agencje reklamowe, domy medialne, działy marketingu, działy zajmujące się zarządzaniem biznesowym,
instytucje administracji państwowej i samorządowej: szczególnie jednostki organizacyjne właściwe w sprawach kultury, promocji,
instytucje pozarządowe, instytucje otoczenia biznesu działające na rzecz innowacyjności, wspierające przedsiębiorstwa (izby gospodarcze, agencje rozwoju regionalnego,
działy B+R przedsiębiorstw, instytuty badawcze, uczelnie wyższe (centra transferu technologii, inkubatory przedsiębiorczości, uczelniane spółki celowe),
publicystyka prawnicza, wydawnictwa,
działy prawne przedsiębiorstw, urzędów administracji,
instytucje kultury, biblioteki, teatry, filharmonie, kina
uczelnie artystyczne organizacje zbiorowego zarządzania,
organizacje pozarządowe (fundacje, organizacje, stowarzyszenia działające na rzecz wspierania innowacyjności, wspierające działalność badawczo-rozwojową, kulturalną).

Zasady rekrutacji: przedmioty uwzględniane przy rekrutacji: j. polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie, języki nowożytne.

Wymogi związane z ukończeniem studiów: praca licencjacka

Limit miejsc: 100 (studia stacjonarne i niestacjonarne)

Odpłatność za studia niestacjonarne: 5 000 zł (jeden rok)

Józefa 19 Kraków

Godziny otwarcia
Poniedziałek:
09:00 - 15:30
Wtorek:
09:00 - 15:30
Środa:
09:00 - 15:30
Czwartek:
09:00 - 15:30
Piątek:
09:00 - 15:30
Numery telefonów
Strony
Konta społecznościowe
facebook
Słowa kluczowe
Organizacja polityczna, Szkoła wyższa, Szkoła wyższa

Prawo własności intelektualnej i nowych mediów Opinie i oceny

Jak oceniasz tę firmę?

Czy jesteś właścicielem tej firmy? Jeśli tak, nie trać okazji na aktualizację profilu firmy, dodawanie produktów, ofert i wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

Podobna strona dla Twojej firmy? Upewnij się, że każdy może znaleźć Ciebie i Twoją ofertę. Stwórz dedykowaną stronę firmową w platformie Yellow Pages - to prostsze niż myślisz!
Dodaj swoją firmę