TERAPIA I ROZWÓJ MONIKA KUBANEK

verified_user
ul. Ranowska 7A
71-746 Szczecin, Polska
Poproś o informacje

Firmy podobne do TERAPIA I ROZWÓJ MONIKA KUBANEK

Fabryka Terapii Szczecin
Karola Huberta Rostworowskiego 1, Szczecin
"Fabryka Terapii" gabinety specjalistyczne, powstały z myślą o dzieciach z róż…
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 1 Szczecin
CELE I ZADANIA MOS Celem Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii nr 1 w Krakowie jes…
Integracyjne Przedszkole Zdrowia Szczecin
Monte Cassino 23c, Szczecin
Nasza działalność trwa nieprzerwanie od ponad osiemnastu lat, dzięki czemu udał…
Pro Bono Ośrodek Psychoterapii i Szkoleń Psychologicznych  Szczecin
Jesteśmy miejscem w Szczecinie, które promuje psychoterapię, szkolenia psycholo…

TERAPIA I ROZWÓJ MONIKA KUBANEK Informacje o firmie

Ogólne informacje

Metoda Tomatisa – nazywana treningiem słuchowym lub stymulacją audio – psycho – lingwistyczną w sposób nieinwazyjny, poprzez dźwięki o zróżnicowanej częstotliwości, wspomaga funkcje słuchowe, prowadzi do uelastycznienia i usprawnienia mięśni ucha, stymuluje centralny układ nerwowy, a w szczególności korę mózgową przez co rozwija uwagę słuchową, prowadzi do poprawy w zakresie umiejętności uczenia się, skupienia uwagi, zapamiętywania, komunikacji, czytania, pisania, słuchania, procesów integracji sensorycznej, zapewnia trwałe efekty w rozwijaniu potencjału intelektualnego. Prowadzi do zwiększenia kreatywności, rozwoju umiejętności językowych, komunikacyjnych i społecznych oraz związanych z kontrolą emocji, co w efekcie prowadzi do lepszego samopoczucia, wzrostu wiary w samego siebie i we własne możliwości.
Obecnie metoda Tomatisa jest uznana i z powodzeniem stosowana w wielu ośrodkach na całym świecie. Jej skuteczność została potwierdzona licznymi badaniami. Korzystają z niej dzieci, nastolatki i dorośli mający trudności – od łagodnych do bardzo poważnych – z koncentracją, uwagą, koordynacją, komunikacją, emocjami, nauką i posługiwaniem się językiem.

Metoda Tomatisa wspomaga:
- procesy uczenia się, procesy pamięciowe
- koncentrację i uwagę
- komunikację i werbalizację potrzeb i emocji
- rozwój osobisty, rozwój zachowań i kontrolę emocji (w efekcie stymulacji dochodzi do zmniejszenia napięcia emocjonalnego, lęków oraz do wzrostu kreatywności – doskonale wspomaga walkę ze stresem)
- pracę nad ciałem, postawą, orientacją przestrzenną, koordynacją
- pracę nad głosem (z powodzeniem stosowana w przypadku zaburzeń głosu u osób profesjonalnie posługujących się głosem np. śpiewaków, aktorów, lektorów, nauczycieli)
- naukę języków obcych (uwrażliwia ucho na częstotliwości wybranego języka obcego)

Metodę stosuje się u dorosłych w przypadku:
- trudności z koncentracją, uwagą i pamięcią
- podwyższonego napięcia emocjonalnego i
stanów lękowych
- złego samopoczucia, wyczerpania psychicznego, w walce ze stresem
- problemów psychosomatycznych np. niepokoju, zaburzeń snu, napięcia fizycznego
- wypalenia zawodowego
- niskiej samooceny
- depresji, jako metoda wspierająca inne formy pomocy
- kłopotów z orientacją przestrzenną,
- trudności związanych z postawą ciała, równowagą, koordynacją, świadomością ciała
- zakłóceń językowych i zaburzeń wymowy
- zaburzeń głosu u osób pracujących zawodowo głosem
- problemów w komunikacji (wycofywanie się, nieśmiałość)
- trudności z nauką języków
- zaburzeń emocjonalnych
- wspomagająco w przypadku szumów usznych, chorobie Meniere'a, zawrotach głowy, a także w przypadku pogorszenia słyszenia spowodowanego starzeniem się ucha
- jako przygotowanie do porodu (redukcja stresu, poprawa jakości funkcjonowania emocjonalnego kobiety przygotowującej się do porodu)
- w celu poprawy jakości głosu, śpiewu i mowy
- dla rozwoju osobistego i kreatywności
- w celu usprawnienia nauki języków obcych

U dzieci i młodzieży w przypadku:
- trudności w zakresie mowy - jąkanie, opóźniony rozwój mowy, seplenienie, błędne wypowiadanie głosek, niewyraźna i zbyt szybka mowa
- trudności w zakresie umiejętności szkolnych – trudności z czytaniem i pisaniem, mylenie podobnie brzmiących słów, trudności z zapamiętywaniem, niewyraźne pismo, popełnianie dużej ilości błędów ortograficznych - skutecznie wspomaga terapię dysleksji, dysgrafii, dyskalkulii, dysortografii
- słabej koncentracji i uwagi – trudności z koncentracją na zadaniu, rozkojarzenie, błędna interpretacja pytań, konieczność powtarzania poleceń, zapominanie, niskie tempo pracy, nadwrażliwość na dźwięki
- zaburzeń emocjonalnych - leki, wycofywanie się, szybkie męczenie się, nadpobudliwość, impulsywność, nadmierna nieśmiałość, drażliwość, płaczliwość (terapię stosuje się również dla dzieci adopcyjnych i z rodzin zastępczych, po traumach i trudnych przeżyciach)
- zaburzeń funkcji ruchowych i czuciowych – pomocna przy nadwrażliwości dotykowej, niezgrabności ruchowej, brzydkim piśmie, niechęci do prac manualnych, problemów z jazdą na rowerze, pływaniem, graniem w piłkę, tańcem, rytmicznością, przy tendencji do mylenia stron
- ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, MPD, wrodzonej niepełnosprawności np. zespołu Downa, centralnych zaburzeń słuchu
- podobnie jak u dorosłych wspomaga naukę języków obcych – poprawa rozumienia ze słuchu, rozwijanie płynnego wypowiadania się w języku obcym
- wspomaga rozwój funkcji poznawczych (myślenia, pamięci, umiejętności językowych), prowadzi do rozwijania potencjału intelektualnego i kreatywności.

Trening składa się z kilku etapów – od intensywnego pobudzania dźwiękowego inicjującego terapię, po aktywny udział pacjenta. Poprzedzony jest testem uwagi i lateralizacji słuchowej, który określa poziom uwagi słuchowej pacjenta oraz ucho dominujące, a także pomaga w stworzenia indywidualnego dla każdej osoby programu treningu. Sesje odbywają się przy użyciu urządzenia zwanego Elektronicznym Uchem, oraz specjalnych słuchawek wyposażonych w stymulator kostny. Trening polega na "mikrogimnastyce" mięśni ucha środkowego przy wykorzystaniu "efektu bramkowania" (przechodzenie ze stanu spoczynkowego słuchania w stan słuchania aktywnego i odwrotnie w celu wypracowania i utrwalenia prawidłowego wzorca uwagi słuchowej). Terapia prowadzona w moim gabinecie odbywa się przy użyciu profesjonalnego urządzenia analogowego do terapii metoda A. Tomatisa.

Terapię metodą A. Tomatisa prowadzę od ponad roku, w gabinecie mieszczącym się w moim domu. Jestem certyfikowanym terapeutą metody Tomatisa, pedagogiem specjalnym, pedagogiem terapeutycznym z dwunastoletnim doświadczeniem zawodowym. Podczas terapii zapewniam profesjonalną opiekę, indywidualne podejście do pacjenta, pracę w kameralnych warunkach, w zaciszu domowym. Jest to trening indywidualny (nie prowadzę treningu w grupach, istnieje możliwość skorzystania z treningu przez np.jednego z rodziców w ramach treningu dziecka).
Serdecznie zapraszam.

ul. Ranowska 7A Szczecin

Godziny otwarcia
Poniedziałek:
14:00 - 21:00
Wtorek:
14:00 - 21:00
Środa:
14:00 - 21:00
Czwartek:
14:00 - 21:00
Piątek:
14:00 - 21:00
Numery telefonów
Strony
Konta społecznościowe
facebook
Rok założenia
2014
NIP
8581627933
Regon
321588230
Kategorie
terapeuta – terapia zajęciowa

TERAPIA I ROZWÓJ MONIKA KUBANEK Opinie i oceny

Jak oceniasz tę firmę?

Czy jesteś właścicielem tej firmy? Jeśli tak, nie trać okazji na aktualizację profilu firmy, dodawanie produktów, ofert i wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

Podobna strona dla Twojej firmy? Upewnij się, że każdy może znaleźć Ciebie i Twoją ofertę. Stwórz dedykowaną stronę firmową w platformie Yellow Pages - to prostsze niż myślisz!
Dodaj swoją firmę