Przedszkole E-Maluch 2

verified_user
Starorudzka 5/7
93-403 Łódź, Polska
Poproś o informacje

Firmy podobne do Przedszkole E-Maluch 2

Jonaszek. Chrześcijańskie przedszkole Łódź
ul. Pogonowskiego , Łódź
Witamy na stronie Chrześcijańskiego Przedszkola JONASZEK W Łodzi.
Małe Przedszkole. Usługi pedagogiczne Łódź
ul. Cynarskiego , Łódź
eeeeee
FIRMA PRYWATNA Łódź
ul. Elizy Orzeszkowej 42/3 , Łódź
Nasze przedszkole zapewnia dobrze zorganizowane, ciekawe zajęcia. Tworzymy zesp…
Przedszkole Niepubliczne dla Dzieci z Dysfunkcjami Ruchu oraz Opóźnieniami Psychoruchowymi Łódź
Fundacja „Hippocampus” powstała w sierpniu 2010 r. z inicjatywy osób stanowiący…

Przedszkole E-Maluch 2 Informacje o firmie

Ogólne informacje

Żłobek i Przedszkole E-Maluch to placówka nowoczesna i twórcza. Koncepcję wychowawczą pracy determinuje dobro dziecka, troska o jego bezpieczeństwo i wszechstronny rozwój. Kadra pedagogiczna wyróżnia się dużym stopniem zaangażowania, kreatywnością i odpowiedzialnością za edukacje, opiekę i wychowanie dzieci :)
Jesteśmy placówką z możliwością obserwacji dziecka on-line :)


RAMOWY PLAN DNIA
Rytm dnia w naszej placówce nadaje Ramowy plan dnia, jednak zawsze uwzględniamy indywidualne potrzeby dzieci.
6:30-7:30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
7:30-8:00 ZABAWY INDYWIDUALNE I GRUPOWE-ZABAWY INTEGRACYJNE
8:00-8:30 I ŚNIADANIE
8:00-8:45 ZABAWY MUZYCZNO-RUCHOWE
8:45-9:00 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA - CZYNNOŚCI HIGIENIECZNE
9:00-9:30 II ŚNIADANIE
9:30-10:00 CZYNNOŚCI HIGIENICZNE - NAUKA NOCNIKOWANIA
10:00-11:15 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE , ZAJĘCIA PLASTYCZNE , ZAJĘCIA
PRZYRODNICZE , ZAJĘCIA W OGRODZIE
11:15-11:30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU -CZYNNOŚCI HIGIENICZNE
11:30-12:00 OBIAD ( TRENING SAMODZIELNOŚCI )
12:00-12:30 PRZYGOTOWANIE DO ODPOCZYNKU - SEN
13:30-14:00 POBUDKA , PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
14:00-14:15 PODWIECZOREK
14:15-17:00 SWOBODNA ZABAWA


RAMOWY PLAN TYGONIA
PONIEDZIAŁEK - ZAJĘCIA OGÓLNOROZWOJOWE -ZADANIA :
ZABAWY RUCHOWE WPROWADZAJĄ RADOSNY NASTRÓJ I DOBRE SAMOPOCZUCIE , DAJĄC DZIECKU MOŻLIWOŚCI ZASPOKAJANIA NATURALNEJ POTRZEBY RUCHU , ROZWIJAJĄ SPRAWNOŚĆ RUCHOWĄ ĆWICZĄCEGO I DOSKONALĄ TAKIE ELEMENTY JAK:CHÓD, BIEG,PODSKOK,RZUT,PEŁZANIE,POKONYWANIE PRZESZKÓD.

WTOREK - ZAJĘCIA PLASTYCZNE - ZADANIA
ROZWIJAJĄ SPRAWNOŚĆ MANUALNĄ ORAZ ROZBUDZAJĄ WYOBRAŹNIĘ
WSPOMAGAJĄ KONDYCJĘ RUCHOWĄ W SZCZEGÓLNOŚCI RĄK I PALCÓW.

ŚRODA - ZAJĘCIA PRZYRODNICZE - ZADANIA UCZĄ OBSERWACJI OTACZAJĄCEGO ŚWIATA.

CZWARTEK - ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE -
DZIECI ZDOBYWAJĄ I DOSKONALĄ UMIĘTNOŚCI SPOSTRZEGANIA , NAZYWANIA . POSZERZAJĄ SŁOWNICTWO , ĆWICZĄ MOWE I MYŚLENIE.
ZAJĘCIA OPARTE SĄ NA ROZMOWACH Z DZIEĆMI , CZYTANIU KSIĄŻEK ORAZ OMAWIANIU TEMATYCZNYCH ILUSTACJI.

PIĄTEK - ZAJĘCIA OGÓLNOROZWOJOWE (GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA) ZADANIA-
ĆWICZENIA ODDECHOWE
ZABAWNE SPOSOBY NA USPRAWNIANIE NARZĄDÓW MOWY

Ćwiczenia te powinny być wykonywane bardzo dokładnie, bez pośpiechu. Należy pamiętać aby czas trwania i liczbę powtórzeń dostosować do indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka.
Lepiej ćwiczyć krótko, ale kilka razy dziennie:
- 3-5 minut z trzylatkiem,
- do 10 minut ze starszym dzieckiem.

Trzeba wybierać kilka ćwiczeń i starać się je wykonać dokładnie.
Początkowo wskazane jest prowadzenie ćwiczeń przed lustrem, aby dziecko najpierw mogło obserwować wzór prawidłowego ułożenia narządów artykulacyjnych, a później go naśladować i wykonać samodzielnie potem, gdy dziecko wykonuje ćwiczenia dokładnie i bez kontroli wzrokowej. Można do „gimnastyki buzi i języka” wykorzystywać każdą okazję: spacer, podróż itp. W pracy z małym dzieckiem warto wykorzystać jego naturalną potrzebę zabawy i prowadzić te ćwiczenia właśnie w takiej formie.

Zadaniem dorosłego jest pokazanie poprawnie wykonanego ćwiczenia i zachęcanie dziecka do pracy.
Trzeba chwalić malucha za podejmowany wysiłek, nawet gdyby efekty nie były początkowo najlepsze.
Ważne jest, aby dorosły wykonywał ćwiczenia precyzyjnie i tej dokładności konsekwentnie uczył swoje dziecko.

A oto propozycje ćwiczeń:

1.Ćwiczenia warg i policzków

Niesforny balonik – nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza z jednej strony jamy ustnej do drugiej – wargi złączone.
Zajączek – wciąganie policzków do jamy ustnej, policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”.
Całuski – wargi ściągnięte, wywinięte do przodu – jak przy cmoknięciu.
Mam wąsy – utrzymanie słomki między nosem a górną wargą.
Nic nie powiem – mocne zaciśniecie rozciągniętych warg.
Pajac – wesoła mina: wargi złączone, kąciki uniesione do góry, smutna mina: wargi złączone, kąciki opuszczone w dół.
Minki - naśladowanie min: wesołej - płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, uśmiech szeroki, smutnej - podkówka z warg, obrażonej - wargi nadęte, zdenerwowanej - wargi wąskie..
Rybka - wysuwanie warg do przodu i rozszerzanie na końcu jak u ryb.
Zły pies - naśladowanie złego psa, unoszenie górnej wargi, wyszczerzanie zębów.
Echo - dobitne wymawianie samogłosek a, o, e, i, u, y.
Masaż warg - nagryzanie zębami wargi dolnej, potem górnej.
Motorek - parskanie wargami, naśladowanie odgłosu motoru, traktora

2.Ćwiczenia języka

Dotykanie palcem lub zimną łyżeczką podniebienia tuż za górnymi zębami, nazywając je zaczarowanym miejscem, parkingiem itp.. w którym język (krasnoludek, samochód) powinien przebywać, gdy mamy zamkniętą buzię.
Przytrzymywanie czubkiem języka przy podniebieniu kawałków kukurydzianych chrupek.
Zlizywanie nutelli, miodu, dżemu itp. z podniebienia przy szeroko otwartych ustach.
Konik jedzie na przejażdżkę - naśladowanie konika stukając czubkiem języka o podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania.
Winda - otwórz szeroko buzię, poruszaj językiem tak, jakby był windą - raz do góry, raz do dołu.
Karuzela - dzieci bardzo lubią kręcić się w koło, twój język także. Włóż język między wargi a dziąsła i zakręć nim raz w prawą, raz w lewą stronę.
Chomik - wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.
Zawody - kto dłużej utrzyma nieruchomo język za górnymi zębami przy szeroko otwartej buzi ?
Malarz - maluje sufit dużym pędzlem. Pomaluj pędzlem (językiem) swoje podniebienie, zaczynając od zębów w stronę gardła.
Młotek - wbijamy gwoździe w ścianę. Spróbuj zamienić język w młotek i uderzaj o dziąsła tuż za górnymi zębami, naśladując wbijanie gwoździa. Usta szeroko otwarte!
Żyrafa - ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i spróbuj wyciągnąć język do góry, w kierunku nosa, najdalej jak potrafisz.
Słoń - ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.( Usta otwarte, żuchwa nieruchoma)

3. Ćwiczenia żuchwy (szczęki dolnej)

Zamykanie i otwieranie domku - szerokie otwieranie ust, jak przy wymawianiu głoski a, zęby są widoczne dzięki rozchylonym wargom.
Grzebień - wysuwnie żuchwy, zakładanie i poruszanie dolnymi zębami po górnej wardze. Cofanie żuchwy, zakładanie i poruszanie górnymi zębami po dolnej wardze i brodzie.
Krowa - naśladowanie przeżuwania.
Guma do żucia - żucie gumy lub naśladowanie.
Opuszczanie żuchwy – powoli i spokojnie opuszczaj żuchwę, starając się jak najszerzej otworzyć buzię. Po serii powolnych ruchów, przyspiesz je.
Ziewanie – świetne ćwiczenie na rozluźnienie stawu. Ziewnij kilkukrotnie.
Robienie kółek żuchwą – raz w prawo, raz w lewo.
„Zamiatanie” żuchwą – przy otwartej buzi przesuwaj dolną szczękę rytmicznie na boki, najpierw powoli, a potem coraz szybciej.
Małpa– ruszaj żuchwą we wszystkich kierunkach, podobnie jak wykonują to małpy. To doskonałe ćwiczenie rozluźniające.

4.Ćwiczenia podniebienia miękkiego

Zmęczony piesek - język wysunięty z szeroko otwartych ust, wdychanie i wydychanie powietrza ustami.
Chory krasnoludek - kasłanie z językiem wysuniętym z ust.
Balonik - nabieranie powietrza ustami, zatrzymanie w policzkach, następnie wypuszczanie nosem.
Biedronka, parasol, sukienka itp. - przysysanie kolorowych kółeczek poprzez wciąganie powietrza przez rurkę i przenoszenie na obrazek biedronki...
Śpioch - chrapanie na wdechu i wydechu.
Rozmowa kukułki i kurki - wymawianie sylab:ku - ko, ku -ko,uku - oko, uku - oko,kuku - koko, kuku - koko.

5.Ćwiczenia oddechowe.

- „Wąchanie kwiatów” – powoli wciąganie powietrza noskami , czynność powtarzamy kilkakrotnie ( można też wąchać perfumy lub inne zapachy).
- „Dmuchawce - latawce” – wciąganie powietrze nosem i dmuchanie jak najdłużej na dmuchawiec lub latawce.
- „Chłodzenie zupy” - ręce złożone na kształt głębokiego talerza, wciąganie powietrza noskami, a wydmuchiwanie buzią jak najdłużej
- „Chuchanie na zamarznięta szybę” – wciąganie powietrza nosem a następnie chuchanie jak najdłużej tak, aby zaparowała.
- „Chuchanie na zamarznięte ręce” – tak, aby poczuć na nich ciepło.
- „Mecz ping – ponga” – siedzenie po przeciwnych stronach stolika i dmuchanie na piłeczkę tak aby nie spadła ze stolika
- Wydłużanie fazy wydechowej poprzez wypowiadanie spółgłosek szczelinowych:
- u 3-4 latków – f – wietrzyk, w – odgłos silnika
- u 4 – 5 latków – s – wąż, z – pszczoła
- u 5 – 6 – latków – sz – szum morza,

Robienie kleksów z farby wodnej, dmuchanie na nie przez słomkę z różną siłą i pod różnym kątem. Rozdmuchiwana farba przypomina barwne kwiaty.
Dmuchanie na plastikowe mini zabawki na kółkach, z taką siłą, aby mogły się przemieszczać.
Trzymanie w dłoni małego kłębka wełny lub piórka. Po głębokim wdechu nosem zdmuchiwanie ich.
Dmuchanie na świecę w taki sposób, aby płomień wyginał się, ale nie zgasł.
Puszczanie baniek mydlanych. Zachęcanie do wykonania jak największej bańki mydlanej.
Dmuchanie przez rurkę na lekkie przedmioty.
„Gotowanie wody” - dmuchanie przez rurkę zanurzoną w wodzie tak, aby tworzyły się pęcherzyki powietrza na jej powierzchni.
Wydmuchiwanie kółek na lustrze.
Granie na organkach lub flecie.

To tylko kilka przykładów tego, jak w zabawny sposób można pomóc naszym dzieciom w zdobywaniu sprawności prawidłowej artykulacji. Wykorzystujmy też naturalne sytuacje życiowe, które w sposób nieuświadomiony przyczyniają się do wzmocnienia mięśni języka, warg czy pozostałych narządów mowy i tym samym dadzą dzie

Starorudzka 5/7 Łódź

Godziny otwarcia
Poniedziałek:
06:30 - 18:00
Wtorek:
06:30 - 18:00
Środa:
06:30 - 18:00
Czwartek:
06:30 - 18:00
Piątek:
06:00 - 18:00
Numery telefonów
Strony
Konta społecznościowe
facebook
Kategorie
przedszkola przedszkole

Przedszkole E-Maluch 2 Opinie i oceny

Jak oceniasz tę firmę?

Czy jesteś właścicielem tej firmy? Jeśli tak, nie trać okazji na aktualizację profilu firmy, dodawanie produktów, ofert i wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

Podobna strona dla Twojej firmy? Upewnij się, że każdy może znaleźć Ciebie i Twoją ofertę. Stwórz dedykowaną stronę firmową w platformie Yellow Pages - to prostsze niż myślisz!
Dodaj swoją firmę