Wróć do magazynu
Często prowadząc działalność gospodarczą stajemy przed dylematem- pracować w domu czy może wynająć niezależne biuro? Praca w domu jest co raz częściej preferowana zarówno przez pracowników jak i przez właścicieli firm. Jeśli także nas interesuje taka opcja, dobrze jest zapewnić sobie odpowiednie miejsce do pracy.

 

 

Znajdź swój kąt

Ponieważ planujemy urządzić miejsce pracy, ważne jest żeby była to przestrzeń w pewien sposób odizolowana. Ponieważ pracując musimy się skupić i skoncentrować, dobrze jeżeli gabinet wyznaczymy w prywatnej części domu lub mieszkania. Najlepiej żeby nie było to pomieszczenie w sąsiedztwie salonu lub kuchni, ponieważ reszta domowników może nas rozpraszać sowim rozmowami lub np. czynnościami domowymi. Jeśli planujemy w gabinecie przyjmować klientów lub współpracowników, urządźmy biuro możliwie jak najbliżej drzwi.

Liczy się metraż

Gabinetem  nie można nazwać, fragmentu pokoju dziennego lub sypialni do której wsadziliśmy biurko. Chociaż, jeśli nie mamy wolnej przestrzeni też jest to miejsce które możemy zaaranżować do pracy. Gabinet jednak powinien być osobnym pomieszczeniem. Jego wielkość też nie jest obojętna, powinna być dostosowana do tego jaki rodzaj pracy będziemy w nim wykonywać. Przykładowo, jeśli do pracy wystarczy nam laptop i drukarka, to nie potrzebujemy ogromnej przestrzeni. Jeżeli jednak pracujemy jako architekt lub geodeta , powinniśmy pomyśleć o większym metrażu. Wybierając pokój na gabinet, jeśli to możliwe wybierajmy raczej pomieszczenia kwadratowe lub prostokątne. Takie są najbardziej ustawne i mieszczą więcej mebli biurowych. Pamiętaj również, że powierzchnia przypadająca na jednego pracownika w pomieszczeniu biurowym nie powinna być niższa niż 5,8 metra, aby zachować jego względny komfort.

Ostrożnie z kolorami

Gabinet to nie najlepsze miejsce na eksperymenty z kolorami. Najlepiej sprawdzą się jasne barwy, biały, gołębi ecru. Ciemniejszymi elementami mogą być meble lub podłoga. Takie połączenie zawsze jest efektowne i elegancje. Warto pamiętać o ogólnej estetyce miejsca pracy, nie zagracajmy przestrzeni zbędnymi dodatkami. Gabinet ma nam służyć jako miejsce pracy, nie powinno rozpraszać.

Meble biurowe i wyposażenie

Urządzając gabinet dobrze jest zaopatrzyć się w meble biurowe lub gabinetowe. Unikajmy zarówno twardych jadalnianych krzeseł jak i miękkich salonowych foteli. Najlepszym rozwiązaniem jest krzesło biurowe, które będzie odpowiednio miękkie ale też stabilne i ergonomiczne. Zwróćmy uwagę na możliwość regulacji odchylenia oparcia, wysokości fotela lub szerokość podłokietników. Drugim, bardzo ważnym elementem gabinetu jest biurko. Powinno być duże i szerokie, tak aby można przy nim wygodnie pracować i jednocześnie było przy nim miejsce np. na przyjęcie klienta. Wybierając biurko dobrze jest zwrócić uwagę na jego wysokość. Powinna być dostosowana do naszego wzrostu. Planując umeblowanie, dobrze jest ulokować biurko i szafki, regały blisko siebie. Ułatwi to prace jeśli wszystkie niezbędne rzeczy będziemy mieć w zasięgu ręki. Jeżeli w gabinecie przechowujemy dużo dokumentów, dobrze jest poza regałami lub gablotkami wyposażyć go w zamykaną szafę. W przypadku gdy chcemy przyjmować w nim gości, nie zapomnijmy też o fotelach lub krzesłach dla nich.

Gabinet to wizytówka zarówno nas samych jak i naszej firmy, pamiętajmy o tym wybierając meble lub planując jego wystrój. Zadbajmy o komfort pracy ale też estetyczny wygląd tego pomieszczenia.

Robert Wlaź
Artykuł powstał we współpracy z firmą NoNameOffice meble biurowe, specjalistami w aranżacji przestrzeni biurowych i komercyjnych. Znajdziesz ich sklepy w Krakowie i Katowicach!

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".