account_circle
search

Przedszkole Miejskie Nr 57 im. Marii Konopnickiej

Gospodarcza 63
41-200 Sosnowiec, Polska
instytucja edukacyjna

description O firmie expand_more

Ogólne informacje

Przedszkole Miejskie Nr 57 w Sosnowcu swoją działalność
opiekuńczo - wychowawczo, dydaktyczną rozpoczęło w październiku 1987r.
Jako jedno z nielicznych na terenie Sosnowca posiada swojego patrona – Marię Konopnicką – uroczyste nadanie imienia nastąpiło po wielu staraniach dyrektora placówki i kadry pedagogicznej w dniu 10 czerwca 1994r.
Wizja przedszkola
Przedszkole otacza mnie troską i miłością,zapewnia mi opiekę.
Jest miejscem radosnej zabawy i bezpiecznego poznawania swiata.
Zapewnia mi wszechstronny rozwój ułatwiajacy adaptację szkolną i osiaganie sukcesów w dorosłym życiu.

MISJA PRZEDSZKOLA

"Moje przedszkole-mój dom,pozwala mi odpowiedzieć na pytanie:kim jestem,jaki jestem,gdzie jestem."

Zadania naszego przedszkola

1.Aktywizacja procesów rozwojowych wychowanków,
zapewniająca pełny rozwój osobowości w warunkachzdrowia,
bezpieczeństwa i atmosfery radosnego dzieciństwa.

2.Dbanie o dobre samopoczucie dzieci i rodziców przebywających

w naszym przedszkolu poprzez łagodną adaptację dziecka w środowisku przedszkolnym oraz aktywny udział rodziców w uroczystościach iimprezach przedszkolnych.

3.Ujednolicenie oddziaływań wychowawczych przedszkola i domu rodzinnego warunkiem sukcesów wychowawczych.

4. Kształtowanie postawy proekologicznej„ Młodego Obrońcy Ziemi” w zakresie ochrony środowiska.

5.Rozwijanie i kształtowanie zainteresowań czytelniczych u dzieci.

6.Kształtowanie stosunku akceptacji, umiejętności współżycia ii współdziałania z drugim człowiekiem – rozumienie przyczyn odmienności innych ludzi.

7.Uświadamianie dziecku od najmłodszych lat jego potencjalnych możliwości intelektualnych, przygotowanie do osiągnięcia dojrzałości szkolnej.

8. Wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka z wykorzystaniem jego indywidualnych możliwości rozwojowych i uzdolnień.

9. Podejmowanie działań pedagogicznych zmierzających do podnoszenia stopnia umiejętności dziecka, wyrównywania wszelakich dysfunkcji.

10. Kształtowanie podstawy systemu wartości u dzieci -przekazywanie pierwszych sposobów wartościowania, norm,wzorów i ideałów zachowania, eliminowanie zachowań agresywnych(wykorzystanie wzorców z literatury dziecięcej, materiałów dydaktycznych, doświadczeń własnych).

11. Wspieranie działań twórczych dzieci w kontakcie ze środowiskiem przyrodniczym, społecznym i kulturowym ii technicznym.

12.Umożliwianie kadrze pedagogicznej podnoszenia kwalifikacji poszerzających wachlarz zajęć dodatkowych nieodpłatnych dla dzieci.

info Więcej informacji expand_more