account_circle
search

Twórcze Misie

osiedle Lecha 43
61-294 Poznań, Polska
instytucja edukacyjna

access_time Godziny otwarcia expand_more

Poniedziałek:
06:30 - 17:00
Wtorek:
06:30 - 17:00
Środa:
06:30 - 17:00
Czwartek:
06:30 - 17:00
Piątek:
06:30 - 17:00

description O firmie expand_more

Ogólne informacje

Przedszkole językowo – artystyczne „Twórcze Misie” jest przedszkolem niepublicznym. Spełnia wymagania placówki publicznej w zakresie odbywania przez dzieci obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego. Nadzór pedagogiczny nad przedszkolem sprawuje Kuratorium Oświaty w Poznaniu.

W cenie zajęcia:

- język angielski – 2 x w tygodniu - dynamiczne, urozmaicone zajęcia, wspólne śpiewanie piosenek, powtarzanie wierszyków, odgrywanie scenek, uczestniczenie w grach i zabawach ruchowych; na zajęciach nauczyciel kładzie nacisk na „wyrobienie” akcentu, naukę mówienia i rozumienia ze słuchu,

- kółko muzyczne dla I grupy – 2 x w tygodniu - zajęcia umuzykalniające, śpiewanie, gra na prostych instrumentach (bębenek, kastaniety, cymbałki), ćwiczenie rytmu, słuchanie muzyki. Poznawanie podstawowych pojęć muzycznych oraz nazw instrumentów.

- nauka gry na pianinie (podstawy) dla II grupy – 2 x w tygodniu (Dzieci, które nie będą chciały brać udziału w tych zajęciach, za zgodą rodziców będą uczestniczyły w kółku muzycznym).

- zajęcia muzyczno – ruchowe z elementami tańca – 2 x w tygodniu - zabawy z wykorzystaniem muzyki, tańca, śpiewu. Odprężające i relaksujące, rozwijające sprawność fizyczną.

- warsztaty plastyczne – 2 x w tygodniu (w tym jeden raz z elementami języka angielskiego) – m.in.: malowanie dłońmi, rysowanie węglem i świecą, rzeźby z masy solnej, wydzieranki, kolarze, zajęcia twórcze z użyciem różnorodnych technik plastycznych.

- „Doświadczalnia” - ma na celu rozwinąć aktywność badawczą dzieci. Małe eksperymenty dzięki którym, postaramy się odpowiedzieć na pytania dzieci np. skąd się biorą łzy?, dlaczego ptak lata? Jak powstaje tęcza?

- Zapewniamy również opiekę medyczną. Co dwa miesiące bezpłatne badanie ogólne przeprowadzą Pediatra/Psycholog oraz Stomatolog.

- program kulturalno – oświatowy m. in.: wycieczki, wyjścia do teatru, udział w imprezach i wydarzeniach dostosowanych do wieku.

- Codzienne spacery i zabawę na atestowanym, kolorowym i nowoczesnym placu zabaw położonym ok. 80 m od przedszkola.

Będziemy starać się rozbudzać w dzieciach pewność siebie, przekonanie o własnej wartości, zgłaszać naszych podopiecznych do różnego rodzaju konkursów (indywidualnie jak i grupowo), organizowanych dla dzieci w tym przedziale wiekowym.

Bardzo ważne jest również porozumienie na linii wychowawca-rodzić dlatego zadbamy również o to, zapraszając rodziców raz w miesiącu na wernisaże, przedstawienia i mini koncerty naszych dzieci.

Szczegółowy program zajęć ustalany na tydzień, będzie dostępny dla rodziców w przedszkolu oraz ogłaszany na stronie internetowej www.tworczemisie.pl, w dziele PROGRAM.

Dzięki małym, maksymalnie 16 osobowym grupom zapewniamy indywidualne podejście do każdego przedszkolaka. Stworzone zostaną dwie grupy:

I grupa „Magiczne noski” - dzieci 3 i 4 letnie

II grupa „Pogodne buźki” - dzieci 5 letnie

W wyjątkowych przypadkach do I grupy mogą zostać przyjęte dzieci 2, 5 letnie (spełniające wymogi), a do II grupy dzieci 4 letnie (jeżeli kadra pedagogiczna uzna, że będzie to z korzyścią dla dziecka, a rodzice wyrażą zgodę).

Działalność dydaktyczno – wychowawcza naszego przedszkola oparta jest o założenia Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego z dnia 23 grudnia 2008 r. Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz o zalecenia zawarte w Rozporządzeniu MEN z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczenia do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników.

Ponadto, w swej pracy będziemy korzystać z założeń następujących programów edukacji przedszkolnej:

• „W kręgu zabawy” Jadwigi Pytlarczyk – którego podstawowe założenia oparte są na czterech filarach: 1) uczyć się, aby wiedzieć, 2) uczyć się, aby działać, 3) uczyć się, aby być, 4) uczyć się, aby żyć wspólnie z innymi.

• „Pomóż mi zrobić to samemu” Marii Motessori – według tej metody wszystkie dzieci już od urodzenia nastawione są na własny rozwój, osiągnięcie niezależności i przejście od dzieciństwa do dorosłości. Podstawą jest szanowanie indywidualności dziecka, jak chodzi o jego rozwój fizyczny, umysłowy, duchowy i emocjonalny. Celem metody jest pomoc dziecku w: rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły, wypracowaniu szacunku do porządku i do pracy, zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej, długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem. Wypracowaniu posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie, uniezależnieniu od nagrody, formowaniu postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji, szacunku dla pracy innych, rozwijaniu indywidualnych uzdolnień i umiejętności.

• „Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej - system form i metod kształcenia oraz terapii, wykorzystujący naturalny, spontaniczny ruch organizmu. Człowiek rusza się, przez ruch uaktywnia zmysły, dzięki którym poznaje otaczający go świat. Wykorzystywana jest spontaniczna aktywności i radości dzieci. To integracja ciała ze zmysłem w rytm dobranej muzyki. W trakcie pracy synchronizujemy pracę mózgu, wspomagamy koncentrację oraz polisensoryczne poznawanie. Dzieci rozwijają się emocjonalnie, społecznie i poznawczo.

• „Dziecięca matematyka” Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej - gry, zabawy i ciekawe zadania kształtujące orientację przestrzenną, dziecięce kompetencje w dostrzeganiu rytmów, kształtujące umiejętność liczenia, numerowania, klasyfikowania, dodawania i odejmowania, a także mierzenia płynów i ważenia,

• „Odimienna nauka czytania” Ireny Majchrzak - metoda, wczesnej nauki czytania już bardzo małych dzieci 2-3 latków. Według niej rozumienie słowa powinno wyprzedzać umiejętność jego odczytania „bo to nie litery się czyta, tylko sens”. O nabyciu umiejętności czytania decydują umysł i wzrok. Naukę rozpoczyna się od własnego imienia przyklejonego na krzesełko – dziecko szuka swojego miejsca na podstawie obrazka/imienia. Jest kluczem za pomocą którego dziecko może w sposób dla siebie najłatwiejszy i najbardziej naturalny odkryć alfabetyczną strukturę pisma, reakcję znaczeniową między wyrazem napisanym a słowem mówionym oraz reakcję brzmieniową między literą a fonemem. W polskich przedszkolach nauka czytania rozpoczynała się zwykle dopiero w „zerówce". Trwała jedynie rok. Odimienną naukę czytania rozpoczynamy już od najmłodszej grupy dzieci przedszkolnych mamy więc kilka lat nauki,

• Pedagogika Klanza

oraz elementy innych metod wybranych przez naszych nauczycieli oraz ich własnych programów autorskich zatwierdzonych przez Radę Pedagogiczną.

Dodatkowych informacji udziela dyrekcja przedszkola

info Więcej informacji expand_more