McDonald's MOP Suchedniów
26-130 Suchedniów, Polska
description O firmie expand_more
Ogólne informacje
McDonald’s w Polsce: 329 restauracji w ponad 120 miastach, ponad 16 000 pracowników, ponad pół miliona gości każdego dnia.
McDonald's Polska utrzymuje dynamikę rozwoju. Obecnie w ponad stu dwudziestu miastach Polski działa 329 restauracji. Rekordzistką pod względem ilości jest Warszawa z 41 lokalizacjami. Na liście lokalizacji znajdują się nie tylko tak duże miasta jak Warszawa czy Łódź, ale również miasta o zdecydowanie mniejszej liczbie mieszkańców, jak np. Dębica, Kępno, Ostrowiec Świętokrzyski, czy Skierniewice.
kim jestesmy o firmie 580x199 1
NOWA RESTAURACJA
Budowa każdej restauracji McDonald's oznacza konkretne inwestycje. Aktualnie średni koszt jednej restauracji wynosi 6 - 7 mln złotych. Oprócz otwierania nowych restauracji sieć McDonald’s zrealizowała kompleksowy program zmiany ich wystroju. Firma wychodząc naprzeciw nowym trendom w architekturze oraz zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów zmieniła wystrój wewnętrzny lokali, ich kolorystykę, a także same bryły budynków.
Miejsce tradycyjnej czerwieni zajęła bogatsza paleta kolorów, w których dominuje żółć, biel, głęboka zieleń, a także kolory drewna i kamienia. Restauracje stają się bardziej zróżnicowane w swoim wyglądzie, by lepiej dostosować się do specyfiki danego miejsca i klienteli. Wyższy standard lokali, komfort, łatwość korzystania, swobodna, sprzyjająca relaksowi atmosfera wiążą się ze zmianą filozofii McDonald’s, którą ujmuje hasło przejścia od "Fast Food" do "Good Food Fast".
mc drive o firmie
McDRIVE
Szczególną kategorię stanowią uruchamiane przez McDonald's w Polsce restauracje typu McDrive. Lokale te, poza klasyczną salą jadalną, oferują zmotoryzowanym gościom tzw. linię samochodową. Umożliwia ona zakup produktów bezpośrednio z samochodu. Koncepcja ta cieszy się rosnącym uznaniem klientów. Znaczna większość (ponad 70%) z działających obecnie restauracji McDonald's w Polsce to lokale McDrive.
kim jestesmy o firmie 580x199 2
OFERTA
Oferta McDonald's w Polsce obejmuje szeroką gamę kanapek, napojów i deserów a także dodatki, takie jak frytki i sałatki. Ich zróżnicowanie pozwala na skomponowanie odpowiednio zbilansowanego posiłku przez osoby mające różne potrzeby i upodobania. Dużym ułatwieniem jest umieszczanie na opakowaniach produktów czytelnie przedstawionej informacji o wskaźnikach dziennego zapotrzebowania oraz specjalny serwis internetowy www.mcdonaldsmenu.info pozwalający m.in. na obliczenie indywidualnego zapotrzebowania na podstawowe składniki odżywcze i zestawienia ich z produktami McDonald's.
Większość restauracji oferuje w godzinach porannych produkty z linii śniadaniowej, które stanowią nowość na polskim rynku gastronomii szybkiej obsługi. Rozszerza się również wybór kaw dostępnych w restauracjach McDonald's. Nową jakością są kawiarnie McCafé, zlokalizowane wewnątrz restauracji. Oferują wysokiej jakości gorące i mrożone kawy oraz szeroki wybór deserów.
Oferta dla dzieci to nie tylko znany wszystkim zestaw Happy Meal. W coraz większej liczbie restauracji można spotkać specjalne pomieszczenia zabaw ruchowych Gym&Fun.; Najmłodsi znajdą w nich takie atrakcje jak wyścig rowerowy, tor przeszkód oraz mini boisko do koszykówki.
ZATRUDNIENIE
McDonald's w Polsce zatrudnia ponad 16 000 pracowników. Dzięki rozbudowanemu, wewnętrznemu systemowi szkoleń firma nie wymaga od kandydatów większej praktyki w gastronomii. Firma jest otwarta na osoby w każdym wieku, zarówno młodych, stawiających pierwsze kroki w życiu zawodowym jak i osoby starsze. Warunkiem niezbędnym jest natomiast umiejętność pracy w zespole oraz otwartość na potrzeby gości restauracji. Firma oferuje szerokie możliwości awansu. Wystarczy powiedzieć, że wszyscy kierownicy restauracji i prawie cały, ponad stuosobowy personel biura McDonald's Polska w Warszawie zaczynali karierę od szeregowych stanowisk w restauracjach. 60% pracowników restauracji łączy pracę z nauką - są zatrudnieni w niepełnym wymiarze czasu pracy dopasowanym do ich dyspozycyjności. Firma stwarza możliwości zarobkowania uczniom i studentom. Nie jest rzadkością, że ludzie ci po ukończeniu studiów decydują się kontynuować pracę w McDonald's.
Każda restauracja McDonald's to 40-60 nowych miejsc pracy, lecz udział McDonald's na rynku pracy jest faktycznie większy. Oprócz etatowych pracowników zatrudnionych w każdej restauracji McDonald's należy uwzględnić dodatkowe miejsca pracy w firmach współpracujących, takich jak: firmy budowlane, dostawcy surowców, wyposażenia i usług.
produkty563 ofirmie
POLSKIE SUROWCE
Duża część surowców spożywczych pochodzi z krajowych upraw i hodowli, od krajowych dostawców, będących długoletnimi partnerami McDonald's. Obecność firmy na polskim rynku była dla nich często decydującym argumentem za inwestycjami w naszym kraju.
Wielu z nich rozpoczynało swoją karierę razem z powstaniem pierwszej restauracji. Obecnie dzięki współpracy z wiarygodnym partnerem rozwinęli swoją działalność, osiągając mocną pozycję na rynku. Warto podkreślić, że obecnie część dostawców McDonald's Polska eksportuje swoje wyroby do innych krajów Europy Środkowej, w których działają restauracje sieci. McDonald's Polska współpracuje również z szeregiem polskich przedsiębiorstw funkcjonujących w branży budowlanej, wyposażenia wnętrz, czy sprzętu kuchennego.
Komórką koordynującą badania zarówno surowców, jak i oferowanych w restauracjach produktów jest Dział Zapewnienia Jakości. Do jego zadań należy: zapewnienie zgodności produktów ze specyfikacjami, kontrola stałego poziomu jakości produktów i prowadzenie efektywnego systemu kontroli jakości u dostawców. System ten jest wielostopniowy. Szczególnie ważnym ogniwem kontroli jakości w McDonald's Polska jest Centrum Dystrybucji - firma HAVI Logistics. Przez HAVI przechodzą praktycznie wszystkie surowce wykorzystywane przez McDonald's. Dlatego tak ważną rolę odgrywa jakość zamawianych przez Centrum Dystrybucji produktów, a także warunki ich przechowywania i transportu.
W restauracjach McDonald's Polska szczególny nacisk położony jest na przestrzeganie procedur produkcji oraz kontrolę jakości, np. w czasie grillowania mięsa (czas i temperatura). We wszystkich etapach przygotowywania produktów: począwszy od producentów-dostawców, poprzez system transportu i magazynowania, na restauracjach skończywszy zagwarantowane jest zachowanie najwyższych standardów czyszczenia i dezynfekcji urządzeń i pomieszczeń, higieny pracowników oraz procedur postępowania z opakowaniami.
Wielokrotne kontrole, jakie przechodzi każdy produkt, od fazy hodowli czy uprawy, po moment zakupu przez klienta, służą zachowaniu świeżości, bezpieczeństwa i pełnych wartości odżywczych.
FRANCHISING - SPOSÓB NA WŁASNĄ RESTAURACJĘ
Duża część restauracji McDonald's Polska to restauracje licencyjne. Licencjobiorca McDonald's to samodzielny przedsiębiorca, prowadzący swoją własną restaurację pod szyldem i w ramach systemu McDonald's. Inwestując własne środki finansowe osoba taka korzysta zarówno z systemu stworzonego przez korporację, jak i czterdziestoletniego jej doświadczenia. Franchising umożliwia połączenie siły wielkiej organizacji z elastycznością przedsiębiorstw średniej wielkości. W chwili obecnej działa 198 restauracji licencyjnych, które prowadzi 59 licencjobiorców.
Osoba, która zdecyduje się na dołączenie do sieci firmy i zostanie przez nią zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. własny wkład finansowy, doświadczenie w biznesie, gotowość do samodzielnego prowadzenia restauracji), przechodzi trwające około roku szkolenie. Rozpoczyna je od poznania podstawowych mechanizmów działania restauracji, poprzez zasady zarządzania ludźmi, po współpracę z dostawcami, marketing i promocję.
Siła marki McDonald's wynika z połączenia potencjału licencjobiorców, dostawców i samej firmy.