Akademicka Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
76-200 Słupsk, Polska
access_time Godziny otwarcia expand_more
description O firmie expand_more
Ogólne informacje
Poradnia udziela dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno – pedagogicznej, a także pomocy uczniom w wyborze kierunku kształcenia i zawodu.
Do zadań poradni należy w szczególności:
diagnozowanie dzieci i młodzieży,
udzielanie dzieciom, młodzieży oraz rodzicom lub opiekunom prawnym bezpośredniej pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcje przedszkola, szkoły, placówki, w tym nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych,
organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
rozpowszechnianie wśród rodziców i nauczycieli wiedzy na temat autyzmu i innych zaburzeń oraz sposobów radzenia sobie z nim,
wczesne wspomaganie rozwoju dziecka mające na celu stymulowanie psychofizycznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzenie bezpośrednio z dzieckiem oraz jego rodziną,
pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz ich mocnych stron,
wspomaganie wychowawczej i opiekuńczej funkcji rodziny
prowadzenie rehabilitacji i terapii, w tym terapii AAC.
Poradnia realizuje zadania w szczególności poprzez:
diagnozę,
konsultacje,
terapię indywidualna i grupową,
psychoedukację,
doradztwo,
interwencję w środowisko ucznia,
działalność profilaktyczną,
działalność innowacyjną,
działalność wydawniczą
Zadania poradnia realizuje we współpracy:
rodzicami lub opiekunami prawnymi dziecka,
nauczycielami przedszkoli, szkół lub placówek,
innymi placówkami specjalistycznymi,
podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży,
Instytutem Wspierania Rozwoju Dziecka Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Poradnia wydaje opinię
o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
dotyczące konieczności dostosowania wymagań do potrzeb i możliwości dziecka,
psychologiczno – pedagogiczne o poziomie funkcjonowania dziecka,
inne, zgodne z potrzebami dziecka, rodzica, szkoły.